Raad 8 oktober 2018 - Bijdrage PVV met 10 amendementen en motie

De PVV Zoetermeer heeft bij de raadsvergadering van 8 oktober 2018 tien amendementen en een motie ingediend. De PVV maakt zich sterk voor een leefbaar Zoetermeer zonder parkeerproblematiek. Ook wil de PVV Zoetermeer dat het college de grip op de kosten van de jeugdzorg terugkrijgt.

Bij het onderwerp versnellingsagenda woningbouw heeft de PVV zich keihard verzet tegen de parkeerproblematiek die het college met het voorstel dreigt te creëren. De gemeenteraad heeft eerder besloten dat er nodig bijgebouwd dient te worden, willen we de opgave van 11000 woningzoekenden aankunnen. Waar mensen wonen, zullen ook auto's zijn. Het college is echter van mening dat werkenden, jonge gezinnen én emptynesters voldoende hebben aan 0,5 parkeerplek per woning. Een halve parkeerplek per woning is volgens ons onacceptabel! Veel insprekers en aanwezigen maakten bij dit onderwerp hun zorgen duidelijk over de plannen van het college; ''Er is nu al teveel problematiek met het parkeren in de wijken, waar gaan al die mensen dan straks parkeren?''. De PVV is van mening dat het beeld van het college onrealistisch is! Juist jonge gezinnen hebben overwegend tenminste één auto, soms twee en hebben deze dan ook hard nodig voor werk, kinderen en boodschappen. In de drang om auto's de stad uit te bannen en onder het mom ''ze doen die auto wel weg'' schiet het college totaal door en creëert zij nog grotere parkeerproblematiek dan nu al het geval is. De PVV Zoetermeer heeft daarom tien amendementen ingediend om degelijke parkeernormen te hanteren;

Naast het verzet tegen de parkeerproblematiek heeft de PVV Zoetermeer ook geopperd voor een betere beheersbaarheid op de gelden van de jeugdzorg. Dit naar aanleiding van de grote tekorten die bij de gemeente ieder jaar weer ontstaan. De PVV heeft een motie ingediend welke het college verzoekt om de krachten te bundelen om meer inzicht te verkrijgen in wat exact de oorzaak is van de alsmaar groeiende tekorten. De PVV Zoetermeer pleit daarmee ook voor het in kaart brengen van de efficiëntie van de jeugdzorg zodat er op gestuurd kan worden.

De PVV Zoetermeer zal zich stevig blijven inzetten om Zoetermeer te verbeteren, en we kijken dan ook érg uit naar het begrotingsdebat in november waar wij weer nieuwe ideeën zullen indienen.