Bereikbaarheid

De PVV Zoetermeer wil de bereikbaarheid van onze stad verbeteren. Wij zetten in op auto, OV én fiets. Het is voor onze stad van groot belang dat de randstadrail goed blijft functioneren zowel binnen als buiten Zoetermeer. De gemeente dient te kijken naar verbetering van het huidige netwerk en het doortrekken hiervan. De PVV staat voor meer directe verbindingen van stad naar stad; Zo willen wij een directe lightrail verbinding tussen Zoetermeer en Rotterdam. Ook de NS stations in Zoetermeer dienen met de tijd mee te gaan, de stations zijn momenteel erg verouderd en benutten niet de volledige potentie die zij hebben. Dit vraagt om nieuwe ontwikkelingen in en rond de NS stations. Ook zet de PVV in op veilige wegen en goede doorstroming van het verkeer. Opstoppingen moeten worden voorkomen en knelpunten moeten worden aangepakt. Ook het fietsverkeer moet in Zoetermeer goed geregeld zijn. Bij al deze ontwikkelingen dient veiligheid voorop te staan. In samenspraak met inwoners kan de gemeente situaties identificeren en zorg dragen voor een veilige verkeerssituatie.

DE PVV ZOETERMEER STAAT VOOR:

• Het verbeteren van de bereikbaarheid van onze stad voor de auto, het openbaar vervoer, en de fiets.
  • Meer directe OV-verbindingen van stad naar stad, wij zijn voor een directe verbinding met Rotterdam.
  • Kwalitatief hoogwaardige stations. Transformeren verouderde stations (mandelabrug, oost).
  • Veilige wegen en een goede doorstroming van het verkeer.
  • Aanpakken opstoppingen en knelpunten.
  • Veilige fietspaden met voldoende verlichting.
  • Onveilige situaties identificeren en verbeteren, in samenspraak met inwoners.