Duurzaamheid

Wat de PVV betreft is het goed om te streven naar rendabele en echt innovatieve oplossingen om ook in de toekomst een sterke concurrentiepositie te behouden. Rendabiliteit staat daarbij centraal. De PVV is van mening dat we na dienen te denken hoe we middels nieuwe technologieën economische vooruitgang kunnen boeken. Te vaak betekend duurzaamheid echter dat zaken vooral heel duur worden. Burgers en ondernemers worden jaarlijks op allerlei manieren voor grote bedragen belast om inefficiënt klimaatbeleid te bekostigen. Dat is wat de PVV betreft geen goede zaak.

Écht duurzame en rendabele ontwikkelingen zien wij graag tegemoet, maar ontwikkelingen zoals windturbines zijn wij op tegen. Windturbines veroorzaken overlast, brengen schade toe aan het landschap, en draaien op subsidie. Wat de PVV betreft komt er dan ook geen enkele windturbine bij in onze stad.

Daarnaast is de PVV tegen het nieuwe afvalbeleid. Wij hebben in de gemeenteraad ook tegen gestemd. Wat ons betreft zijn de plannen van het college om de grijze bak nog maar 1 keer per 4 weken te legen onacceptabel. Wij vrezen uitpuilende bakken en nog verdere vervuiling dan nu al het geval is. Ook zijn wij tegen de plannen om te stoppen met het gratis ophalen van grofvuil en zijn wij tegen de invoering van DIFTAR. Lees hier meer over ons standpunt ten aanzien van het afvalbeleid:

DE PVV ZOETERMEER STAAT VOOR:

• Rendabele en innovatieve oplossingen.
  • Een realistische en zorgvuldige aanpak.
  • Het tegengaan van inefficiënte en kostbare uitgaven klimaatbeleid.
  • Geen enkele windturbine erbij in Zoetermeer.
  • De PVV is tegen het nieuwe afvalbeleid.