Economie

De PVV staat voor een economisch sterk Zoetermeer. Wij zijn van mening dat een goede economie van uiterst belang is voor een gezonde stad en om de welvaart van onze burgers te waarborgen. Wij zetten daarom in op florerende bedrijvigheid, een actieve beroepsbevolking, en kwalitatief hoogwaardig onderwijs. Wij willen meer kansen creĆ«ren voor onze ondernemers en hen de ruimte geven om te ondernemen. Regelzucht zoals bij het uitstallingenverbod het geval was dient te worden tegengegaan. Koester onze ondernemers en jaag deze niet weg, kijk waar mogelijkheden en kansen liggen om startende ondernemers op weg te helpen in Zoetermeer.

Het is belangrijk dat we onze ondernemers steunen, zeker nu. De coronacrisis heeft immers een enorme impact. Werknemers moeten vrezen voor hun baan of zijn die al kwijtgeraakt. Hardwerkende ondernemers moeten hun winkel of restaurant van de ene op de andere dag sluiten. Het is van het grootste belang om onze ondernemers uit deze crisis en de nasleep ervan te helpen.

DE PVV ZOETERMEER STAAT VOOR:

• Een sterke economie met als uitgangspunt welvaart voor onze inwoners.
  • Ondernemers de ruimte geven om te ondernemen. Regelzucht dient te worden tegengegaan.
  • Het verbeteren van de bereikbaarheid van onze stad, voor de auto, het openbaar vervoer, en de fiets.
  • Ondernemers koesteren en betere mogelijkheden scheppen voor startende ondernemers.
  • Vergunningprocedures moeten worden vereenvoudigd en vergunningaanvragen sneller afgewikkeld.
  • Onze ondernemers steunen om de gevolgen van de coronacrisis te verzachten.