Hulp gewenst - binnenklimaat basisschool Da Vinci - Schriftelijke vragen

Schriftelijke vragen van de leden Mooiman (PVV) en Smitskam (PVV) aangaande het bericht ‘’Hulp gewenst - binnenklimaat basisschool Da Vinci’’.

1.) Is het college bekend met de aanhoudende huisvestingsproblematiek van basisschool Da Vinci, en is het college bekend met het recente verzoek om hulp? Zo ja, wat is hier mee gebeurd?

2.) Volgens de medezeggenschapsraad van basisschool Da Vinci heeft de GGD in 2018 metingen verricht in diverse lokalen van de bassischool. In alle lokalen waar gemeten is, is een temperatuur van 26°C gemeten. De school stelt dan ook dat de behaaglijkheid sterk af neemt en dat het prestatievermogen beduidend minder wordt volgens het GGD-rapport. Om bovenstaande problemen op te lossen zoekt de school hulp bij de gemeente in de vorm van een op korte termijn te implementeren structurele oplossing. Is het college bereid om in gesprek te treden met basisschool Da Vinci om tot deze structurele oplossing te komen?

3.) Specifiek vraagt basisschool Da Vinci een bijdrage van de gemeente bij:

•  Aanbrengen van zonwering aan de buitenkant van ramen van het gebouw.
  • Aanbrengen van grotere ramen, waardoor beluchting van lokalen (beter) mogelijk wordt.
  • Aanbrengen van airco in lokalen waar bovengenoemde maatregelen niet mogelijk of afdoende zijn.

Is het college bereid om aan bovengenoemde een bijdrage te leveren? Zo ja, wanneer denkt het college dit te kunnen realiseren? Zo nee, waarom niet?