Het zelfbrengdepot opent de deuren weer op 17 april.

Het zelfbrengdepot opent weer op 17 april. U kunt alleen op afspraak langskomen bij het depot. Op die manier wordt de toeloop beperkt gehouden en kunt u veilig het grofvuil brengen.

Eindelijk gaat het zelfbrengdepot voor grofvuil weer open, op een gecontroleerde en veilige manier, iets waar de PVV al sinds 23 maart toe heeft opgeroepen. De gemeente besloot het zelfbrengdepot op 20 maart te sluiten en sindsdien kon er niemand meer terecht. Ook een afspraak maken voor het ophalen van grofvuil was niet meer mogelijk. Inwoners bleven vervolgens weken lang met (grote hoeveelheden) afval zitten. Het regende klachten bij de gemeente Zoetermeer. Andere gemeenten, zoals Den Haag, Rotterdam, Lansingerland, Pijnacker-Nootdorp en Leidschendam-Voorburg hielden hun grofvuilplaatsen wél gewoon open en wijzigde de werkwijze om het voor personeel en inwoners veilig te houden.

Vanaf 16 april kunt u tevens weer telefonisch een afspraak maken via 14 079, keuze 2. De voorwaarden voor het bezoeken vind u hier: bit.ly/2K5F9bU. Eerder stelde de PVV fractie schriftelijke vragen over een oplossing voor de problemen en risico's die veroorzaakt werden door de totale sluiting van het zelfbrengdepot op 20 maart. Lees hier meer: Schriftelijke vragen “Alternatieven voor gesloten zelfbrengdepot”.